Negrelliho viadukt
Architekt/ka: Alois Negrelli, firmy bratří Kleinů a Vojtěcha Lanny
Rok dokončení: 1851
Do roku 1910 byl nejdelším mostem v celé Evropě, a to díky 87 obloukům klenoucím se přes Nové Město, Karlín, Holešovice, Vltavu i ostrov Štvanice. Negrelliho viadukt z poloviny 19. století je druhým nejstarším stále dochovaným mostem v Praze a díky jeho výstavbě konečně mohly z Masarykova nádraží odjíždět vlaky směr Drážďany. Nad Karlínem je most proveden z pískovce a přes řeku byla jako stavební materiál použita žula. Jednoduché pojetí přidává dopravní stavbě na estetičnosti, stejně tak jednotvárná koncepce, jež byla porušena až pozdějšími přestavbami a přístavbami. Mezi lety 2010–2012 byl celý objekt o délce 1111 metrů zrenovován a bylo mu navráceno původní kouzlo.