Železniční most
Architekt/ka: První Českomoravská továrna na stroje, bratři Prášilové, Ruston a spol.
Rok dokončení: 1901
Podobně jako jiné železniční mosty nemá ani ten pod Vyšehradem žádné oficiální označení, i přes to, že se jedná o páteřní spojení mezi Smíchovským a Hlavním nádražím. Od roku 1871 ve stejných místech stával starý jednokolejný most sloužící pouze nákladní dopravě. Ten byl z kraje 20. století nahrazen tím současným, s dvoukolejným provozem, lávkami pro pěší a třemi ikonickými oblouky. Ty svým tvarem doplňují blízký Vyšehrad a zapadají do scenérie pražských mostů. Ačkoli je most známou pražskou památkou, jeho údržba byla v minulosti podceňována, a kromě nově opravených pěších lávek je tak most ve špatném technickém stavu. To spolu s nedostačující kapacitou mostu přivedlo Správu železnic k vypsání architektonické soutěže, z níž vzešel návrh, jež nepočítá s obnovou mostu, ale s jeho stržením. Budoucnost této stavby je tak velmi nejasná.